Rumah  >  Artikel  >  Kedudukan sepuluh negara mesra Bitcoin teratas di dunia pada tahun 2024

Kedudukan sepuluh negara mesra Bitcoin teratas di dunia pada tahun 2024

WBOY
WBOYke hadapan
2024-01-27 09:09:322517semak imbas

Menurut data terkini, sepuluh negara teratas yang menyokong Bitcoin pada tahun 2024 telah dikeluarkan. Editor PHP Apple membawa anda melalui kedudukan penting ini Negara-negara ini bukan sahaja mempunyai sikap positif terhadap kesahihan dan penyeliaan Bitcoin, tetapi juga telah membuat pencapaian yang ketara dalam mempromosikan pembangunan dan inovasi mata wang digital. Kedudukan ini berdasarkan penilaian menyeluruh terhadap pelbagai penunjuk seperti pendirian kerajaan terhadap Bitcoin, undang-undang dan peraturan, serta pembangunan pasaran dan teknologi yang berkaitan. Mari kita lihat negara mana yang berada dalam sepuluh teratas!

Kedudukan sepuluh negara mesra Bitcoin teratas di dunia pada tahun 2024

Sepuluh negara teratas yang menyokong Bitcoin pada 2024

Sepuluh negara teratas yang menyokong Bitcoin pada 2024 ialah Jepun, Korea Selatan, Amerika Syarikat, Singapura, India, United Kingdom, Rusia, Switzerland, Kanada dan Jerman . Negara-negara ini telah menunjukkan minat dan sokongan yang kuat dalam bidang mata wang digital. Mereka telah menggunakan pendekatan proaktif untuk transaksi dan penyeliaan Bitcoin, dan secara aktif mempromosikan pembangunan dan aplikasi teknologi berkaitan. Dasar dan persekitaran kawal selia negara-negara ini memberi impak yang besar kepada

1 Jepun

Jepun adalah salah satu negara pertama yang menerima Bitcoin sepenuhnya Pada tahun 2023, kerajaan Jepun mengiktiraf Bitcoin sebagai tender yang sah dan meluluskan beberapa pertukaran Bitcoin . Ini menjadikan Jepun salah satu peneraju global dalam penggunaan Bitcoin dan sangat mesra Bitcoin.

Jepun mempunyai perkembangan unik dalam teknologi berasaskan blokchain, menembusi batasan fungsi, dan mempunyai projek yang menarik.

2. Korea Selatan

Korea Selatan ialah sebuah negara yang mengalu-alukan Bitcoin dengan penuh semangat dan dianggap sebagai salah satu model ekonomi kripto yang berjaya. Negara ini mengenakan peraturan ketat ke atas perdagangan Bitcoin dan telah menjadi salah satu pasaran dagangan Bitcoin terbesar di dunia.

Buat masa ini, Korea Selatan ialah salah satu negara yang paling mesra Bitcoin dan dijangka kekal sebagai peneraju dalam penerimaan Bitcoin menjelang 2023.

3. Amerika Syarikat

Walaupun Amerika Syarikat masih ketinggalan daripada negara lain dalam menggunakan Bitcoin, potensinya tidak boleh dipandang remeh. Pertukaran Bitcoin muncul di seluruh negara, dan semakin banyak negeri mempertimbangkan untuk mengiktiraf Bitcoin sebagai tender yang sah. Walaupun Amerika Syarikat lebih perlahan untuk menerima Bitcoin, ia kekal sebagai pemain utama dalam industri.

Tetapi dengan minat pentadbiran Biden untuk meneroka Bitcoin, Amerika Syarikat dijangka akan berada di barisan hadapan dalam penggunaan Bitcoin tidak lama lagi, dengan KDNK negara dijangka akan terjejas dengan ketara oleh Bitcoin pada 2023.

4. Singapura

Singapura telah lama dianggap sebagai salah satu negara yang paling maju dari segi teknologi di Asia, dan tidak terkecuali daripadanya. Negara kota itu adalah salah satu negara pertama yang mengiktiraf Bitcoin sebagai tender yang sah dan sejak itu telah menjadi pusatnya. Inovasi dan Pelaburan Bitcoin. Kerajaan Singapura telah menyokong Bitcoin dan mempunyai peraturan yang direka untuk melindungi pelabur sambil menggalakkan inovasi.

5 India

India sentiasa menjadi salah satu negara yang paling progresif dalam menerima Bitcoin. Negara ini adalah rumah kepada beberapa pertukaran Bitcoin terbesar di dunia dan merupakan pemain utama dalam pasaran Bitcoin global. Mereka menerima perdagangan crypto, pertukaran, dan juga perdagangan.

Kerajaan India juga sangat menyokong teknologi blockchain dan telah melancarkan beberapa inisiatif untuk mempromosikan pembangunannya. Dengan populasi 130 juta, India akan menjadi salah satu pemain utama dalam perlumbaan global untuk penggunaan Bitcoin menjelang 2023.

6 UK

UK telah mengambil pendekatan yang lebih berhati-hati dalam menerima Bitcoin, tetapi ia kekal sebagai pemain utama dalam industri. Negara ini telah mengambil langkah untuk mengawal selia pertukaran Bitcoin, dan institusi kewangannya juga berminat dengan idea aset digital.

Di samping itu, UK adalah rumah kepada banyak syarikat pemula blockchain dan merupakan salah satu negara terkemuka dalam membangunkan penyelesaian inovatif menggunakan teknologi blockchain

7. Rusia

Rusia mungkin ketinggalan berbanding negara lain apabila menggunakan Bitcoin, tetapi potensinya. tidak boleh diabaikan. Negara ini mempunyai sejarah yang panjang dalam menerima teknologi dan telah mula mengambil langkah untuk mengiktiraf Bitcoin sebagai tender yang sah. Walaupun begitu, negara ini mempunyai sikap positif terhadap Bitcoin dan teknologi blockchain.

Perniagaan crypto juga berkembang pesat di Rusia dan negara ini adalah rumah kepada beberapa syarikat permulaan blockchain yang paling inovatif, menjadikannya tempat yang bagus untuk usahawan untuk menjalankan perniagaan

8 Switzerland

Switzerland ialah tempat kegemaran dunia untuk Bitcoin One negara yang paling mesra mata wang dan terus mendahului dalam inovasi kewangan. Negara ini telah berada di barisan hadapan dalam penggunaan Bitcoin dan merupakan rumah kepada beberapa pertukaran paling maju di dunia. Kebanyakan projek blockchain yang giat di negara ini terletak di "Crypto Valley" Switzerland, yang dianggap sebagai hab global untuk inovasi crypto.

9 Kanada

Kanada ialah satu lagi negara yang mengambil pendekatan berhati-hati dalam hal Bitcoin, tetapi ia kekal sebagai salah satu negara yang paling mesra Bitcoin di dunia. Kerajaan menetapkan peraturan untuk transaksi Bitcoin dan membenarkan individu menggunakan aset digital untuk pembelian setiap hari.

10 Jerman

Jerman adalah satu lagi negara Eropah yang telah menerima Bitcoin dengan tangan terbuka dan dianggap sebagai pemain utama dalam industri. Kerajaan telah menetapkan peraturan untuk pertukaran Bitcoin. Ia membolehkan individu menggunakan aset digital untuk pembelian setiap hari, menjadikannya salah satu negara paling mesra Bitcoin di dunia.

Atas ialah kandungan terperinci Kedudukan sepuluh negara mesra Bitcoin teratas di dunia pada tahun 2024. Untuk maklumat lanjut, sila ikut artikel berkaitan lain di laman web China PHP!

Kenyataan:
Artikel ini dikembalikan pada:jb51.net. Jika ada pelanggaran, sila hubungi admin@php.cn Padam