Rumah  >  Artikel  >  Peranti teknologi  >  Li Auto menerajui era model besar dan pemanduan pintar memasuki peringkat baharu

Li Auto menerajui era model besar dan pemanduan pintar memasuki peringkat baharu

WBOY
WBOYke hadapan
2023-06-20 17:27:31828semak imbas

Menurut berita pada 20 Jun, Li Auto baru-baru ini mengumumkan kemajuan pemanduan pintar terbarunya dan melancarkan produk baharunya Li Auto AD Max 3.0, dan mengumumkan bahawa kereta itu akan memasuki era baharu model besar. Dilaporkan bahawa dalam bulan ini, Li Auto akan menyampaikan fungsi NOA bandar yang tidak bergantung pada peta ketepatan tinggi kepada pengguna beta dalaman di Beijing dan Shanghai, dan merancang untuk membuka fungsi NOA ulang-alik kepada pengguna pada separuh kedua tahun ini .

Li Auto menerajui era model besar dan pemanduan pintar memasuki peringkat baharu

Pelancaran fungsi NOA komuter akan menumbangkan kaedah latihan pemanduan pintar tradisional Ini adalah kenyataan Li Auto. Pengguna hanya perlu menetapkan laluan ulang-alik mereka sendiri dan membiarkan kenderaan mempelajari ciri yang berkaitan, dan kemudian mereka boleh menggunakan fungsi NOA pada laluan itu tanpa menunggu latihan ciri seluruh bandar selesai. Laluan mudah yang dijangka mengambil masa kurang dari seminggu boleh diaktifkan, manakala laluan yang dijangka mengambil masa 2 hingga 3 minggu adalah lebih kompleks dan memerlukan latihan.

Li Auto menerajui era model besar dan pemanduan pintar memasuki peringkat baharu

Menurut pemahaman editor, teras fungsi NOA komuter ialah penggunaan BEV (Bird’s Eye View) model besar, yang mempunyai keupayaan untuk menjana maklumat struktur jalan yang stabil dalam masa nyata dan sesuai untuk kebanyakan jalan dan persimpangan. Walau bagaimanapun, di persimpangan kompleks di bandar, masih terdapat ketidakstabilan tertentu dalam bergantung semata-mata pada model besar BEV untuk persepsi. Untuk menyelesaikan masalah ini, Li Auto telah menggunakan kaedah mempertingkat model BEV dengan ciri NPN (Neural PriorNet).

Li Auto menerajui era model besar dan pemanduan pintar memasuki peringkat baharu

Ciri NPN merujuk kepada ciri persimpangan yang dipraekstrak oleh kenderaan Apabila kenderaan melalui persimpangan semula, ciri NPN yang diekstrak sebelum ini boleh digabungkan dengan ciri BEV bagi. model besar pengesan sisi kenderaan Lapisan disatukan untuk mendapatkan hasil persepsi yang lebih tepat. Li Auto menyatakan bahawa kerja berkaitan mereka akan diterbitkan di CVPR, persidangan antarabangsa teratas dalam bidang AI, memperincikan prinsip teknikal dan kaedah pelaksanaan model BEV yang dipertingkatkan ciri NPN.

Kemajuan terkini Li Auto menunjukkan inovasi berterusan dan usaha R&D mereka dalam bidang pemanduan pintar. Dengan melancarkan fungsi NOA komuter dan mempertingkatkan model BEV dengan ciri NPN, mereka komited untuk menyediakan pengalaman pemanduan yang lebih selamat, stabil dan lebih pintar, serta membawa pengguna pilihan perjalanan yang lebih mudah dan selesa. Dengan ideal Pelancaran AD Max 3.0 telah meningkatkan jangkaan orang ramai untuk perjalanan pintar masa hadapan.

Atas ialah kandungan terperinci Li Auto menerajui era model besar dan pemanduan pintar memasuki peringkat baharu. Untuk maklumat lanjut, sila ikut artikel berkaitan lain di laman web China PHP!

Kenyataan:
Artikel ini dikembalikan pada:itbear.com. Jika ada pelanggaran, sila hubungi admin@php.cn Padam