Rumah  >  Artikel  >  Apakah ciri baharu apple watch s7

Apakah ciri baharu apple watch s7

百草
百草asal
2023-06-20 11:52:558969semak imbas

Ciri baharu Apple Watch S7: 1. Menyokong hayat bateri selama 18 jam dengan pengecasan pantas USB-C 2. Dilengkapi dengan penderia dan aplikasi yang boleh mengukur paras oksigen darah 3. Akan menghubungi perkhidmatan kecemasan apabila terjatuh Perkhidmatan menyelamat; 4. Peringatan fibrilasi atrium ECG, perisian merekodkan ECG saluran tunggal, yang merupakan pencapaian utama dalam bidang peranti boleh pakai 5. Dilengkapi dengan watchOS8, muka jam akan berubah secara dinamik mengikut masa; hingga 50 meter, prestasi kalis habuk mencapai tahap IP6X.

Apakah ciri baharu apple watch s7

Sistem pengendalian tutorial ini: sistem watchOS 8, gelang jam tangan epal s7.

Ciri Apple Watch Series 7

Apakah ciri baharu apple watch s7

1 hayat bateri: Apple Watch Series 7 boleh menyokong 18 jam hayat bateri, Sistem pengecasan telah dibayangkan semula. Dipasangkan dengan kabel pengecas pantas USB-C, ia boleh mengecas bateri daripada sifar hingga 80% dalam masa kira-kira 45 minit.

2. Pengukuran oksigen darah: Apple Watch Series 7 dilengkapi dengan penderia dan apl yang boleh mengukur tahap oksigen darah dan melihat hasil pengukuran latar belakang sepanjang hari. 3. Pengesanan jatuh: Apple Watch Siri 7 semasa menunggang Atau jika anda terjatuh semasa melakukan latihan fizikal lain, perkhidmatan menyelamat kecemasan akan dihubungi. Keadaan jalan raya di hadapan, kelajuan, jarak perjalanan dan data lain akan disalurkan semula melalui suara.

4. ECG Mudah Alih: Apple Watch Siri 7 perisian gesaan fibrilasi atrium ECG mudah alih merekodkan ECG saluran tunggal, yang merupakan pencapaian utama dalam bidang peranti boleh pakai dan boleh menyediakan data rujukan untuk doktor. Pegang bahagian belakang jam tangan rapat dengan pergelangan tangan anda, mulakan perisian, dan kemudian campurkan mahkota pengajaran kod dengan lembut dengan hujung jari anda selama 30 saat untuk memaparkan carta ECG saluran tunggal. Ia boleh dikenal pasti berdasarkan bentuk gelombang ECG sama ada irama sinus biasa atau fibrilasi atrium.

5 watchOS8: Apple Watch Series 7 dilengkapi dengan watch0S8 Dalam dail garis besar, kedudukan nombor pada dail jam adalah berhampiran dengan tepi paparan dan akan berubah secara dinamik mengikut masa hari itu. mencerminkan tempoh masa semasa. Dail dwi-modul boleh memaparkan dua fungsi kompleks tambahan di bawah kawasan paparan masa dan memaparkan pelbagai data.

6. Kalis air dan kalis debu: Apple Watch Series 7 kalis air sehingga 50 meter mengikut piawaian ISO22810:2010 Ia boleh digunakan untuk aktiviti air di perairan yang lebih cetek seperti kolam renang atau berenang di pantai, tetapi ia tidak sesuai untuk selam skuba, ski air, Pelbagai aktiviti mendayung dan aktiviti air dalam dalam menghadapi aliran air berkelajuan tinggi. Prestasi kalis debu Apple Watch Series 7 mencapai tahap IP6X.

Ciri baharu dalam Apple Watch dan watchOS8

Paparan terbesar dan paling canggih, Apple Watch paling tahan lama, dan juga menyokong pengecasan pantas (AppleWatch Series7) Apple terbaru Jam Tangan Mempunyai kawasan skrin yang lebih besar, bezel yang lebih sempit dan kesan pembiasan tepi. Kabel USB-C yang disertakan membolehkan AppleWatch Series7 mengecas lebih cepat daripada mana-mana model AppleWatch sebelumnya. Lihat Mengecas Apple Watch anda.

【Nota】Pengecasan pantas tidak tersedia di semua kawasan.

Terokai muka jam baharu dan bertukar antara pelbagai muka jam tangan baharu pada Apple Watch anda: Waktu Dunia memudahkan anda menyemak masa di seluruh dunia, Potret meletakkan foto potret kegemaran anda betul-betul di hadapan anda dan Afrika -inspired "Light of Unity" yang futuristik juga boleh didapati pada Apple Watch Series7 dalam "Contour" dan "Dual Module". Lihat wajah dan ciri Apple Watch.

Edit dengan pantas Untuk membetulkan ralat dalam teks, anda boleh menggunakan Digital Crown untuk menatal ke lokasi sebenar yang anda mahu edit. Lihat Mengarang mesej.

Tulis dan imlak, semuanya pada skrin yang sama dalam "Mel" dan "Mesej", anda boleh bertukar-tukar antara "Tulis" dan imlak, menjadikannya lebih mudah untuk menyatakan diri anda.

Papan kekunci penuh dan papan kekunci peluncur laju (Bahasa Inggeris dan Cina Ringkas sahaja, AppleWatch Series7 sahaja) Gunakan papan kekunci penuh untuk memasukkan teks. Hanya ketik setiap aksara, atau gunakan leret untuk meleret antara huruf tanpa mengangkat jari anda.

Nikmati sejenak kesedaran dengan ciri Meditasi baharu dalam apl Kesedaran yang membantu anda menumpukan pada topik pendek yang merangsang pemikiran untuk mencipta amalan meditasi.

Cuba senaman baharu untuk menguatkan teras anda dengan senaman Pilates baharu, atau bertenang dan hilangkan tekanan dengan Tai Chi. Lihat Memakai Apple Watch untuk Latihan Fizikal.

Lihat kadar pernafasan anda semasa tidur Apple Watch boleh menjejaki kadar pernafasan anda semasa tidur. Memahami kadar pernafasan tidur anda boleh membantu anda memperoleh pemahaman yang lebih mendalam tentang kesihatan keseluruhan anda.

Kawalan rumah anda yang lebih baik Dalam watchOS8, apl Home telah direka bentuk semula untuk menyerlahkan aksesori yang paling mungkin anda gunakan berdasarkan masa hari, menjadikan kawalan peranti pintar di rumah anda lebih mudah. Lihat Mengambil Kawalan Rumah Anda.

Cari peranti dan item yang hilang Selain mencari rakan, anda kini boleh menggunakan apl Cari Peranti dan Cari Item baharu pada Apple Watch untuk mencari peranti Apple dan AirTags yang hilang. Lihat Mencari Peranti Tidak Ditemui.

Temui semula kenalan penting, tempat dan acara foto yang menarik dalam Kenangan dan Foto Pilihan kini disegerakkan secara automatik ke kumpulan anda, membawakan anda sesuatu yang baharu setiap hari. Lihat Lihat Foto dan Kenangan pada Apple Watch.

Kekal fokus Mod Fokus membantu anda memfokus pada saat anda perlu, membenarkan hanya pemberitahuan yang anda mahu muncul. Anda boleh memilih daripada cadangan mod fokus pratetap (seperti bekerja atau bersenam), atau menyegerakkan mod fokus tersuai yang anda buat pada iPhone, iPad atau Mac anda. Lihat Gunakan Mod Fokus pada Apple Watch.

Menavigasi Apple Watch dengan Sentuhan Bantu Orang yang mempunyai perbezaan anggota boleh menggunakan Apple Watch dan penderia gerakan terbina dalam untuk menjawab panggilan, mengawal penuding skrin dan juga membuka menu, semuanya dengan gerak isyarat Selesai.

Dapatkan Terhubung Cepat semak imbas, tambah atau edit kenalan terus pada Apple Watch anda menggunakan apl Kenalan baharu.

Buat berbilang pemasa untuk membuat makan malam berbilang hidangan di mana haba adalah kuncinya. Dalam apl Pemasa, anda boleh memulakan berbilang pemasa apabila anda mula memasak dan menggunakan Siri untuk memberikan label kepada setiap pemasa.

Mainkan muzik hanya dengan bercakap (watchOS 8.3) Kawalan Suara AppleMusic ialah pilihan langganan baharu yang memberi anda akses kepada katalog AppleMusic, senarai main, campuran diperibadikan dan banyak lagi melalui Siri. Lihat Mainkan muzik pada Apple Watch.

Lihat kelantangan Dalam watchOS8, anda boleh melihat kelantangan fon kepala masa nyata dalam Pusat Kawalan sambil mendengar media.

Atas ialah kandungan terperinci Apakah ciri baharu apple watch s7. Untuk maklumat lanjut, sila ikut artikel berkaitan lain di laman web China PHP!

Kenyataan:
Kandungan artikel ini disumbangkan secara sukarela oleh netizen, dan hak cipta adalah milik pengarang asal. Laman web ini tidak memikul tanggungjawab undang-undang yang sepadan. Jika anda menemui sebarang kandungan yang disyaki plagiarisme atau pelanggaran, sila hubungi admin@php.cn