Rumah  >  Artikel  >  Inilah yang kami ketahui tentang rancangan Apple untuk Mac Pro dan Pro Display XDR

Inilah yang kami ketahui tentang rancangan Apple untuk Mac Pro dan Pro Display XDR

PHPz
PHPzke hadapan
2023-06-03 12:56:04757semak imbas

Apple sedang melalui peralihan dua tahun kepada cipnya sendiri. Dengan ini, salah satu daripada beberapa produk yang masih kurang semakan ialah Mac Pro. Pro Display XDR ialah produk lain yang belum membuat peralihan kepada cip Mac, tetapi pengguna masih mengharapkan pilihan yang lebih berpatutan. Kedua-dua produk telah dilancarkan oleh Apple semasa WWDC19 dan disasarkan kepada pelanggan yang paling menuntut.

Berikut ialah rangkuman rancangan Apple untuk Mac Pro dan Pro Display XDR.

Pada November 2020, Apple memulakan peralihan dua tahun kepada cipnya sendiri, tetapi tidak jelas sama ada Mac Pro akan menggunakan cip M-siri Apple sendiri atau akan kekal menggunakan pemproses Intel lebih lama.

Menurut khabar angin, Apple sedang membangunkan Mac Pro baharu yang dilengkapi dengan 40 teras. Sebagai tambahan kepada pilihan GPU 64-teras dan 128-teras, cip 20-teras juga akan tersedia.

Mac Pro yang direka bentuk semula, diberi nama kod Jade 2C-Die dan Jade 4C-Die, dirancang untuk menawarkan 20 atau 40 varian teras pengkomputeran, yang terdiri daripada 16 atau 32 teras berprestasi tinggi dan 4 atau Terdiri daripada 8 teras yang cekap. Cip juga akan termasuk pilihan grafik 64-teras atau 128-teras. Kiraan teras pengkomputeran melebihi 28 teras yang ditawarkan oleh cip Intel Mac Pro hari ini, manakala cip grafik yang lebih tinggi akan menggantikan bahagian yang kini dikeluarkan oleh Advanced Micro Devices Inc.

Mengenai reka bentuknya, "ia dijangka kelihatan seperti versi reka bentuk semasa yang diperkecilkan".

以下是我们对苹果 Mac Pro 和 Pro Display XDR 计划的了解

2 Laporan Apple merancang Mac Pro baharu meningkat dua kali ganda:

Syarikat sedang membangunkan siri model M1 berdasarkan bahagian dalam Mac Pro Baharu MacBook Pro dengan cip Pro dan M1 Max. Ini termasuk Mac Pro yang lebih kecil dengan sehingga 40 teras CPU dan 128 teras grafik, Mac mini baharu dan iMac Pro skrin besar. Saya menjangkakan Apple akan melengkapkan peralihan daripada cip Intel kepada cipnya sendiri seawal Jun 2022 di WWDC 2022.

Apple akan melengkapkan peralihan daripada cip Intel kepada cipnya sendiri pada WWDC 2022, tetapi itu tidak bermakna syarikat itu sebenarnya akan melancarkan semua produknya sebelum Jun. Apple boleh melakukan perkara yang sama seperti yang dilakukan dengan Mac Pro 2019: melancarkannya pada bulan Jun dan melancarkannya beberapa bulan kemudian.

Bagaimana pula dengan Pro Display XDR?

以下是我们对苹果 Mac Pro 和 Pro Display XDR 计划的了解

Apple telah membangunkan monitor luaran baharu dengan cip A13 khusus dan Enjin Neural.

Sebuah monitor baharu sedang dibangunkan, diberi nama kod J327. Menurut sumber, paparan itu akan menampilkan SoC buatan Apple, pada masa ini cip A13 Bionic - cip yang sama digunakan dalam siri iPhone 11.

Memiliki CPU/GPU terbina dalam monitor luaran boleh membantu Mac anda menyampaikan grafik resolusi tinggi tanpa menggunakan semua sumber cip dalaman komputer.

Apple juga boleh menggabungkan kuasa SoC paparan dengan SoC Mac untuk menyampaikan prestasi yang lebih tinggi untuk menjalankan tugas grafik yang intensif. Satu lagi kemungkinan ialah menggunakan SoC ini untuk menambah beberapa ciri pintar seperti AirPlay pada Pro Display XDR.

Apple juga sedang mengusahakan monitor luaran baharu yang tidak akan semewah Pro Display XDR, tetapi ia sepatutnya lebih murah:

Monitor murah akan Dengan skrin yang ditujukan untuk kegunaan pengguna dan bukannya penggunaan profesional, kecerahan dan kontras tidak akan berada hampir dengan tahap produk atasan. Kali terakhir Apple melancarkan monitor pengguna yang dipanggil Thunderbolt Display pada 2011 dengan harga $999, tetapi ia telah dihentikan pada 2016.

Monitor luaran baharu ini "ditakdirkan menjadi kira-kira separuh daripada harga monitor profesional Apple."

Bercakap tentang Mac dan iPad, saya harap monitor luaran Apple yang seterusnya — ditakdirkan menjadi separuh daripada harga Pro Display XDR — dilancarkan pada tahun akan datang.

Status pembangunan monitor luaran baharu ini:

Saya percaya Apple akan melancarkan monitor luaran baharu untuk Mac terbaharunya. ] (…) Pada ketika ini, kos untuk membuat paparan mungkin telah menurun, dan dengan beberapa tweak dan mungkin penurunan sedikit dalam kecerahan, Apple mungkin boleh mendapatkan paparan kualiti yang serupa (sedikit lebih kecil) untuk kira-kira separuh harga . Secara kebetulan, masih menarik bahawa Apple cuba mewajarkan harga monitor semasa dengan membandingkannya dengan monitor rujukan gred Hollywood $43,000.

Atas ialah kandungan terperinci Inilah yang kami ketahui tentang rancangan Apple untuk Mac Pro dan Pro Display XDR. Untuk maklumat lanjut, sila ikut artikel berkaitan lain di laman web China PHP!

Kenyataan:
Artikel ini dikembalikan pada:yundongfang.com. Jika ada pelanggaran, sila hubungi admin@php.cn Padam