Rumah  >  Artikel  >  Peranti teknologi  >  DeepWay mengeluarkan trak berat elektrik tulen baharu "Deep Way Star", menerajui trend baharu dalam pengangkutan jarak jauh

DeepWay mengeluarkan trak berat elektrik tulen baharu "Deep Way Star", menerajui trend baharu dalam pengangkutan jarak jauh

王林
王林ke hadapan
2023-06-03 09:43:171720semak imbas

Menurut berita pada 1 Jun, pengeluar trak elektrik DeepWay secara rasmi menghantar kumpulan pertama trak tugas berat tenaga baharu pintar DeepWay Shenxiangxing kepada Xuridongsheng (Shanxi) International Supply Chain Management Co., Ltd. hari ini. Kerjasama ini akan bersama-sama melaksanakan tugas pengangkutan talian utama CATL.

DeepWay dengan bangganya mengumumkan bahawa DeepWay Shenxiang Xingchen ialah trak berat tenaga baharu pertama di China yang dibangunkan sepenuhnya melalui penyelidikan dan pembangunan ke hadapan. tugas pengangkutan jarak jauh. Pada sidang akhbar itu, DeepWay menunjukkan video kepada tetamu Dalam video itu, DeepWay dan Shenxiang Xingchen bekerjasama dengan trak berat "minyak-ke-elektrik" untuk menjalankan laluan Beijing-Shanghai sepanjang 1,119 kilometer. Menurut DeepWay, berbanding dengan trak "minyak-ke-elektrik", "Deep Star" telah mengurangkan penggunaan kuasa sebanyak 10% apabila dimuatkan sepenuhnya dengan 49 tan, dan kecekapan pengecasannya telah meningkat sebanyak 22%.

DeepWay mengeluarkan trak berat elektrik tulen baharu Deep Way Star, menerajui trend baharu dalam pengangkutan jarak jauh

Perlu diperhatikan bahawa trak tugas berat DeepWay DeepWay Deep Star menunjukkan prestasi yang baik dalam ujian simulasi terowong angin China Automotive Research and Development Corporation, dengan pekali seretan sahaja 0.35, berbanding dengan atas rata Pekali seret model sehingga 0.65 telah dipertingkatkan dengan ketara. Selain itu, DeepWay juga dilengkapi dengan sistem pemanduan pintar berprestasi tinggi (HIS) yang dibangunkan berdasarkan teknologi pemanduan autonomi Baidu Kuasa pengkomputerannya boleh dikembangkan kepada lebih daripada 500TOPS untuk memenuhi keperluan pemanduan autonomi L4 di lebuh raya.

Menurut pemahaman editor, DeepWay ialah pembangun teknologi pemanduan autonomi kenderaan komersial yang ditubuhkan pada Disember 2020, memfokuskan pada R&D dan pembuatan trak tenaga baharu. Sebagai Baidu Apollo Syarikat pertama yang melaksanakan Projek X, DeepWay komited untuk mempromosikan pembangunan inovatif industri trak tenaga baharu dan sentiasa menerajui kemajuan teknologi industri dan pembangunan mampan.

DeepWay mengeluarkan trak berat elektrik tulen baharu Deep Way Star, menerajui trend baharu dalam pengangkutan jarak jauh

Melalui kerjasama dengan Xuri Dongsheng (Shanxi) International Supply Chain Management Co., Ltd., DeepWay akan terus mempromosikan aplikasi trak berat tenaga baharu dan menyediakan risikan untuk tugas pengangkutan talian utama Penyelesaian CATL untuk membantu menggalakkan pembangunan tenaga bersih dan mengurangkan pelepasan karbon.

Atas ialah kandungan terperinci DeepWay mengeluarkan trak berat elektrik tulen baharu "Deep Way Star", menerajui trend baharu dalam pengangkutan jarak jauh. Untuk maklumat lanjut, sila ikut artikel berkaitan lain di laman web China PHP!

Kenyataan:
Artikel ini dikembalikan pada:itbear.com. Jika ada pelanggaran, sila hubungi admin@php.cn Padam