Rumah  >  Artikel  >  Apakah kegunaan pemisah poe?

Apakah kegunaan pemisah poe?

青灯夜游
青灯夜游asal
2023-02-03 11:41:407359semak imbas

Fungsi pembahagi PoE adalah untuk memisahkan isyarat data dan isyarat kuasa, dan menyediakan bekalan kuasa dan penghantaran data kepada peranti bukan berkuasa PoE melalui talian keluaran kuasa dan talian Ethernet secara amnya, pembahagi PoE terutamanya; digunakan untuk Hujung atas disambungkan kepada peralatan bekalan kuasa seperti suis PoE dan bekalan kuasa PoE, dan hujung bawah disambungkan kepada peralatan rangkaian yang tidak menyokong PoE.

Apakah kegunaan pemisah poe?

Persekitaran pengendalian tutorial ini: sistem Windows 7, komputer Dell G3.

Apakah kegunaan pembahagi PoE?

Fungsi utama pembahagi PoE adalah untuk memisahkan isyarat data dan isyarat kuasa, dan menyediakan bekalan kuasa dan penghantaran data kepada peranti bukan berkuasa PoE melalui talian keluaran kuasa dan talian Ethernet masing-masing. Fungsinya betul-betul Bertentangan dengan penyuntik PoE. Secara umum, pembahagi PoE digunakan terutamanya untuk menyambung suis PoE, bekalan kuasa PoE dan peralatan bekalan kuasa lain (PSE, Peralatan Penyumberan Kuasa) di hujung atas, dan untuk menyambung peralatan rangkaian yang tidak menyokong PoE di hujung bawah. Gambar di bawah adalah pembahagi PoE biasa.

Apakah kegunaan pemisah poe?

Bagaimana untuk menghidupkan dan menyambungkan pembahagi PoE?

Pemecah PoE boleh digunakan dalam dua persekitaran rangkaian berbeza: rangkaian suis PoE dan rangkaian suis biasa. Untuk kedua-dua senario ini, bekalan kuasa dan kaedah sambungan pembahagi PoE juga berbeza. Dalam rangkaian suis PoE, pembahagi PoE boleh disambungkan terus ke suis PoE untuk menyambung kepada peranti bukan berkuasa PoE dalam rangkaian suis biasa, pembahagi PoE tidak boleh disambungkan terus ke suis bukan PoE, dan kuasa PoE; bekalan perlu digunakan untuk bekalan kuasa PoE dan lengkapkan sambungannya dengan suis biasa.

Senario 1: Cara menyambungkan pembahagi PoE ke suis PoE

Sebagai peranti bekalan kuasa, suis PoE boleh disambungkan terus ke pembahagi PoE melalui Kabel Ethernet.

  • Mula-mula, sambungkan port PoE pembahagi PoE ke port suis PoE

  • Kemudian, sambungkan talian keluaran kuasa PoE; splitter dan Palamkan kabel rangkaian ke dalam port kuasa dan data kamera IP yang tidak menyokong bekalan kuasa PoE.

Apabila rangkaian berjalan, kamera IP boleh berfungsi seperti biasa, dan kamera IP serta suis PoE boleh menghantar data.

Apakah kegunaan pemisah poe?

Senario 2: Cara menyambungkan pembahagi PoE ke suis biasa

Suis biasa tidak menyokong penghantaran kuasa PoE, jadi mereka tidak boleh disambungkan terus pembahagi PoE, pada masa ini, anda perlu menggunakan bekalan kuasa PoE untuk kuasa pembahagi PoE.

  • Pertama, gunakan kabel Ethernet untuk menyambungkan port input PoE bekalan kuasa PoE ke suis biasa Pada masa yang sama, palamkan kord kuasa ke soket kuasa PoE bekalan kuasa dan sambungkan bekalan kuasa; 🎜>

  • Akhir sekali, sambungkan pembahagi PoE Kabel output kuasa dan hujung kabel rangkaian dipalamkan ke dalam port kuasa dan data kamera IP yang masing-masing tidak menyokong PoE.
  • Apabila rangkaian berjalan, kamera IP boleh berfungsi seperti biasa, dan kamera IP serta suis biasa boleh menghantar data.

Pengetahuan lanjutan: Apakah perbezaan antara pembahagi PoE dan bekalan kuasa PoE?

Apakah kegunaan pemisah poe?Jawapan: Kedua-dua pembahagi PoE dan penyuntik PoE digunakan dalam sistem PoE. Bekalan kuasa PoE biasanya menggunakan bekalan kuasa luaran dan menggunakan kabel Ethernet untuk menghantar data dan kuasa secara serentak ke peranti berkuasa PoE atau pembahagi PoE. Pembahagi PoE melakukan sebaliknya. Ia memisahkan isyarat data dan isyarat kuasa dan menghantarnya secara berasingan.

Untuk lebih banyak pengetahuan berkaitan, sila lawati ruangan Soalan Lazim!

Atas ialah kandungan terperinci Apakah kegunaan pemisah poe?. Untuk maklumat lanjut, sila ikut artikel berkaitan lain di laman web China PHP!

Kenyataan:
Kandungan artikel ini disumbangkan secara sukarela oleh netizen, dan hak cipta adalah milik pengarang asal. Laman web ini tidak memikul tanggungjawab undang-undang yang sepadan. Jika anda menemui sebarang kandungan yang disyaki plagiarisme atau pelanggaran, sila hubungi admin@php.cn
Artikel sebelumnya:Apakah fail pkgArtikel seterusnya:Apakah fail pkg